FORHOLDET TIL JESUS

Den opstandne Kristi Fællesskab GALILÆA er et katolsk, karismatisk og glædeligt evangeliseringsfællesskab, der i øjeblikket samler flere tusinde medlemmer i Polen, Storbritannien, Bulgarien, Østrig, Ukraine, Holland, Tyskland, Tjekkiet. Nu også i Danmark.

Formålet med Fællesskabet er at bringe frelse og indgyde håb til mennesker ved at evangelisere på en ny måde. Denne nye evangelisering har sin kilde i et personligt møde med den opstandne Jesus i Helligåndens kraft (kerygma).

BRODERLIGE RELATIONER

Modellen for opbygning af Fællesskabet er Den Hellige Treenighed og det første kristnes fællesskab (ApG 2: 42-45), takket være hvilket vi danner bånd, fulde af varme, enkelhed og kærlighed.

Gud har kaldet os til at være et levende tegn på evangeliets værdier: sandhed og kærlighed, et essentielt princip i vores liv, relationer og dannelse, så vi ønsker at leve opstandelsens åndelighed og sprede håb.

LIVETS DYNAMIK

Dynamikken i Fællesskabets indre liv er baseret på:

  • møder (ugentligt) – hvert medlem af Fællesskabet tilhører en lille gruppe
  • Spirituel dannelse (månedlig) – hvert medlem kan deltage i et kursus (formation), der er skræddersyet til hans eller hendes åndelige udvikling
  • fest(månedlig) - dvs. møder mellem hele Fællesskabet fra en given region.


LEVENDE FORHOLD TIL JESUS

 

MØDE MED JESUS 

Gud skabte mennesker af kærlighed. Kærlighedens væsen er frihed. Han venter derfor på vores beslutning om at "vende tilbage til ham". Læs følgende »instruks« for at forstå vejen til at opleve hans nærvær i vores liv, og hvad vi kan gøre for at leve i venskab med Gud og opleve et "nyt liv" med Jesus

6 TRIN TIL OPDAGELSE AF ET LEVENDE FORHOLD TIL JESUS

 




GUD ELSKER MENNESKET! ... Det er sandt. Det er så let at glemme det i livet, så let slet ikke at opleve det, fordi hverdagen effektivt kan skjule denne største sandhed. Men Gud selv ønsker konstant at minde dig om, at han elsker dig og ønsker at udføre virkelige mirakler i dit liv! Han ønsker at handle med magt i hverdagen, han vil "aktivt" ledsage dig på din livsstil..."Se, hvor stor kærlighed Faderen har vist os, at vi kaldes Guds børn, og vi er det!" 1 Joh 3:1


SYNDEN ERFARINGEN AD DET ONDE
det er som en afgrund, vi skaber ved at bevæge os væk fra Hans Kærlighed. Verden er fyldt med synd, men hver enkelt af os er heller ikke fri for den. Dette får os til at holde op med at se Gud, eller måske har vi aldrig set ham i første omgang. "Nej, det er jeres synder, der skiller jer fra jeres Gud; jeres overtrædelser skjuler hans ansigt, så han ikke kan høre jer."
Esajas 59:2




FRELSE I JESUS ALENE

Den åndelige kløft, som vores synd har gravet, er så stor, at intet menneske kan leve tæt på Gud i sin egen styrke. Desuden er intet menneske i stand til at tjene evigt liv i sin egen indsats. Men hvad der er umuligt for mennesket, gjorde Jesus Kristus på korset – ved at dø for os, åbnede Han himlens porte for os.  Fri – af kærlighed til Dig ofrede Han sig selv som et offer, så Du kunne blive frelst, det vil sige frelst fra evig fordømmelse. Og du, som var død i overtrædelser og dit [syndige] køds "uomskærelse", oprejste han til live sammen med ham. Han tilgav os alle vores ugerninger, han slettede den gæld, der tyngede os med budene. Det, der var vores modstander, fjernede han fra vejen, naglede til korset." sml. Kol 1,13-14  "Og der er ikke frelse i nogen anden, ja, der er ikke givet menneskee noget andet navn under himlen, som vi kan blive frelst ved." ApG 4,12


JESUS DIN FRELSER OG HERRE

Så frelsen blev opnået for 2000 år siden, da Jesus døde for os. Det, vi må gøre i dag for at være i stand til at "leve i Hans nærhed og frelsens nåde", er at modtage Ham i tro i vores hjerter og give afkald på ondskab og synd. At beslutte, at du fra nu af ønsker at leve tæt på Gud, er den vigtigste beslutning, som ethvert menneske står over for – en livsændrende beslutning! En bøn om at åbne dit hjerte for Jesus Hvis du ønsker, at Gud skal virke i dit liv, så bed disse ord: "Herre Jesus, jeg ønsker at åbne mit hjerte for dig. Fra nu af vil jeg leve med dig. Jeg erklærer dig for at være min eneste frelser og Herre." "For hvis du med din mun bekender, at Jesus er Herre, og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses. For med hjertet tror man til retfærdighed, med munden bekender man til frelse " Rom 10,9-10




HELLIGÅNDEN – KRAFT TIL DIG!

Hvis du oprigtigt og helhjertet har betroet dit liv til Jesus, opfordrer vi dig til at invitere Helligånden ind i dit liv hver dag fra nu af. Han er den, der gør os i stand til at stå på "Guds vej". Vi beder for dig, at Helligånden vil røre dit hjerte og give dig nu oplevelsen af Guds kærlighed, som er nær. Bed i dit hjerte et øjeblik: "Helligånd, jeg inviterer dig ind i mit hjerte - jeg vil have dig til at bo i det og forvandle det. Jeg beder dig om at komme, Helligånd." "Jeg vil give jer et nyt hjerte, og en ny ånd i jeres indreJeg  fjerner stehjertet fra jeres krop, og giver jer et hjerte af kød. Jeg giver jer min ånd i jeres indre (...)" Ez 36:26-27

 


ET FÆLLESSKAB, DER LEVER UD FRA EN LEVENDE TRO

Hvis du har et ønske om at leve tæt på Gud, opfordrer vi dig til at finde et kristent fællesskab, hvor du kan vokse i dit forhold til Jesus. Venskabsforhold, gensidigt vidnesbyrd om tro og bøn for hinanden er grundlaget for den åndelige vej.  Vi glæder os til at se dig i et fællesskab! "De holdt fast ved apostlenes lære og fællesskabet, ved brødets brydelse og ved bønnerne. Hver og én blev grebet af frygt, og der skete mange undere og tegn ved apostlene. Men alle de troende var sammen og de var fælles om alt". ApG 2:42-44





 

Den opstandne Kristi Fællesskab GALILÆA i Danmark

 


(C) 2018 Lavet med NemmeHjemmesider.dk

Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk